شناسه خبر : 26662
91/12/10 - 14:37 - 2013-2-28 14:37:40
آموزش Excel: سلول های اکسل و تنظیمات آن
جلسه سوم - آموزش اکسل

آموزش Excel: سلول های اکسل و تنظیمات آن

همانطور که پیشتر اشاره شد، یک سلول می تواند یک «مقدار» یا یک «فرمول» را بپذیرد. در این درس وارد کردن داده در یک سلول و تنظیمات آن را یاد خواهیم گرفت.

به گزارش فرهنگ نیوز: همانطور که پیشتر اشاره شد، یک سلول می تواند یک «مقدار» یا یک «فرمول» را بپذیرد. برای وارد کردن داده در یک سلول، کافیست که بر روی آن سلول کلیک چپ کنید و سپس داده مورد نظر را تایپ کنید. برای اینکه داده مورد نظر را در نهایت به سلول اختصاص دهید، باید پس از وارد کردن، یکی از کلیدهای Enter یا Tab از صفحه کلید را فشار دهید.

در صورتی که کلید Enter را انتخاب کنید، بعد از اینکه داده به سلول اختصاص داده شد، مکان نما در سلول زیرین قرار می گیرد. در صورتی که کلید Tabرا انتخاب کنید، داده به سلول اختصاص داده شده و مکان نما در سلول بعدی قرار می گیرد.
 
 
ویرایش سلول ها
در درس اول گفتیم که از نوار فرمول برای نشان دادن محتوای سلول استفاده می شود. این نوار برای ویرایش یک سلول نیز کاربرد دارد. برای ویرایش سلول، کافیست که بر روی سلول کلیک کنید و با استفاده از نوار فرمول، داده موجود در سلول را تغییر دهید.
 
 
روش دیگر ویرایش سلول این است که بر روی یک سلول دو بار کلیک کنید و داده جدید را مستقیما در سلول، جایگزین داده قبلی نمایید.
 
 
انتخاب سلول ها
انتخاب سلول ها برای کارهای دسته جمعی از عملیات مهمی است که در درس های آینده بیشتر با آن آشنا خواهید شد. اما پیش از آن باید نسبت به انتخاب سلول ها چه با صفحه کلید و یا با ماوس تسلط لازم را پیدا کنید.
 
همانطور که می دانید، با کلیک بر روی هر سلول، می توانید آن را انتخاب کنید و عملیات مورد نظر را بر روی آن انجام دهید. اما برای اینکه دسته ای از سلول های هم سطر آن سلول را انتخاب کنید، کافیست کلید Shift را نگه داشته، و با علامت مکان نما در صفحه کلید، سمت راست (یا چپ) حرکت کنید تا سلول های هم سطر آن انتخاب شوند.
 
 
به همین ترتیب می توانید با استفاده از کلید Shift یکسری سلول را به صورت ستونی انتخاب کنید.
 
باید توجه داشت که علاوه بر استفاده مستقیم از صفحه کلید برای انتخاب سلول ها، می توان از ماوس نیز برای انتخاب دسته ای سلول استفاده کرد. کافیست با نگه داشتن کلید چپ و حرکت بر روی سلول ها و در پایان با رها کردن کلیک چپ، عملیات انتخاب تعدادی از سلول ها را آزمایش کنید. به این روش Drag کردن نیز می گویند.
 
 
انتخاب دسته ای از سلول های غیرمجاور
برای انتخاب دسته ای از سلول هایی که در کنار یکدیگر نیستند، باید هم از ماوس استفاده کنید و هم از صفحه کلید. برای اینکار باید کلید Ctrl را نگه داشته و روی خانه هایی که می خواهید انتخاب کنید، تک تک کلیک کنید و در پایان کلید Ctrl را رها کنید. خواهید دید که سلول های مورد نظرتان انتخاب شده و می توانید عملیاتی خاص بر روی آنها انجام دهید.
 
 
رونویسی، جایگزینی و انتقال سلول ها
رونوشت (Copy) یک سلول
گاهی لازم است یک سلول را از بخشی از صفحه گسترده، کپی و آن را در بخش دیگری جایگزین کنید.
 
 
برای رونویسی (کپی کردن) یک سلول، ابتدا آن را انتخاب کنید، سپس بر روی سلول انتخابی کلیک راست کنید و از گزینه های موجود، گزینه Copy را انتخاب کنید.
 
 
جایگزینی (Paste) یک سلول
برای جایگزینی یک سلول کپی شده، کافیست سلول جدید را انتخاب، سپس با کلیک راست از گزینه های موجود، گزینه Paste را انتخاب کنید.
 
 
انتقال سلول ها
گاهی نیاز است یک سلول را از محلی به محل دیگر منتقل کرد. این عمل را اصطلاحا بریدن یا Cut کردن یک سلول می گویند. روال این کار درست مانند روال کپی کردن است، با این تفاوت که پس از کلیک راست بر روی بخش انتخابی، به جای گزینه Copy، گزینه Cut را انتخاب می کنیم.
 
 
نکته: برای انجام عملیات بالا، می توان از صفحه کلید نیز استفاده کرد. برای کپی کردن از کلیدهای Ctrl+C در ویندوز (Cmd+C در مک)، برای جایگزین کردن از کلیدهای Ctrl+V در ویندوز (Cmd+V در مک) و همچنین برای برش و انتقال یک سلول از گزینه های Ctrl+X در ویندوز (Cmd+X در مک) استفاده می شود.
 
استفاده از گزینه های Copy و Cut و Paste در زبانه Home
اگر به گزینه های زبانه Home توجه کنید، اولین بخش، بخشی است به اسم Clipboard که می توان عملیات رونویسی، برش و جایگزینی را از این طریق نیز انجام داد.
 
 
پاک کردن محتوا و حذف سلول ها
در نرم افزار Excel از دو مفهوم برای حذف یک سلول استفاده می شود. نخست پاک کردن محتویات یک سلول است و دیگری حذف کامل یک سلول. در حالت اول، هر آنچه درون یک سلول نوشته شده باشد پاک می شود و سلول باقی خواهد ماند. اما در حالت دوم، سلول انتخاب شده به همراه محتویاتش به طور کامل حذف می شود.
 
برای حذف محتویات یک سلول کافیست بر روی سلول مورد نظر کلیک راست کرده، و از گزینه های موجود، گزینه Clear Contents را انتخاب کنیم.
 
 
اما اگر بخواهیم سلول انتخاب شده به همراه محتویاتش را به طور کامل حذف کنیم، از گزینه های موجود که در تصویر بالا نشان داده شده، به جای گزینه Clear Contents، گزینه Delete را انتخاب می کنیم. وقتی یک سلول را به طور کامل حذف می کنیم، به جای سلول مورد نظر یک حفره ایجاد می شود که باید سلول های اطراف جایگزین این فضای خالی شوند. برای پرکردن این فضای خالی، نرم افزار اکسل پیش از حذف سلول از ما می پرسد که سلول های اطراف چگونه جایگزین این فضای خالی شوند. به عبارت دیگر همزمان با انتخاب گزینه Delete پنجره ای مانند تصویر زیر نیز باز می شود. در زیر به بررسی گزینه های این پنجره می پردازیم:
 
 
گزینه Shift Cell Left سلول سمت راست را جایگزین سلول پاک شده می کند.
گزینه Shift Cells Up سلول زیرین را جایگزین سلول پاک شده می کند.
گزینه Entire Row سطر زیرین سلول پاک شده را به جای سطری که سلول پاک شده در آن قرار دارد، منتقل می کند.
گزینه Entire Column ستون سمت راست سلول پاک شده را به جای ستونی که خانه پاک شده در آن قرار دارد، منتقل می کند.
 
قابلیت رونویسی سلول ها در سلول های همسایه
با کلیک بر روی هر سلول، یک مربع سیاه کوچک در گوشه سمت راست سلول دیده می شود. این مربع دستگیره Auto Fill نام دارد. اگر ماوس را بر روی این علامت نگه دارید، اشاره گر ماوس به شکل علامت مثبت دیده خواهد شد. در صورتی که این دستگیره را به جهت های مجاور (چپ- راست، بالا و پایین) بکشید (Drag کنید)، خواهید دید که محتویات سلول در در سلول های انتخاب شده کپی خواهند شد. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که بخواهید داده های تکراری در سلول های مجاور وارد کنید.
 
در سه تصویر زیر عمل رونویسی در سلول های همسایه را مشاهده می کنید. در تصویر دوم، همانطور که می بینید در سلول یک داده عددی (۱۲) وارد شده که با درگ کردن به سلول های  پایینی، این داده به طور خودکار در همه آنها درج می شود.
 
 
 
 
دستگیره Auto Fill در مورد اعداد قابلیت ویژه ای دارد. از این قابلیت برای افزایش و یا کاهش عددها در یک صفحه گسترده استفاده می شود. اگر هنگام کشیدن دستگیره Auto Fill کلید CTRL را هم نگه دارید، این قابلیت اجرا خواهد شد. در صورتی که دستگیره را به سمت راست یا پایین بکشید، عددها افزایش پیدا خواهند کرد. در صورتی که دستگیره به سمت سلول های قبلی (سمت چپ) یا بالا کشیده شود، عددها کاهش می یابند.
 
آدرس دهی سلول ها
هر سلول دارای یک آدرس منحصر به فردی است که برای مراجعه به محتویات سلول ها از این آدرس ها استفاده می شود. همانطور که می دانید در صفحه گسترده اکسل، ستون ها با حروف انگلیسی و سطرها با شماره مشخص شده اند. آدرس یک سلول عبارت است از نام ستون و شماره سطری که سلول از برخورد آنها ایجاد شده است.
 
آدرس سلول در یک فرمول به دو شکل استفاده می شود: شکل نسبی و شکل مطلق. البته با آدرس دهی مطلق در بخش کار با فرمول ها آشنا خواهیم شد. اما دانستن تعاریف آنها خالی از لطف نیست.
آدرس دهی نسبی: در این روش آدرس دهی، ابتدا نام ستون و سپس شماره سطر قرار می گیرد. به طور نمونه سلولی که از برخورد ستون F و سطر ۹ ایجاد می شود دارای آدرس نسبی  F9 است.
آدرس دهی مطلق: در این نوع آدرس دهی، پیش از نام ستون و سطر به طور مجزا علامت $ قرار می گیرد. به طور نمونه سلولی که از ستون F و سطر ۹ ایجاد می شود دارای آدرس مطلق F$9$ است.
 
 
ویرایش سلول ها
یک سلول را می توان به سه روش ویرایش کرد. روش اول این است که بر روی سلول دو بار کلیک کنید. در این صورت محتویات درون آن آماده تغییر می شود و می توانید داده ها را ویراش کنید. دومین روش استفاده از نوار فرمول است. برای کاربرد نوار فرمول رجوع کنید به در درس اول و شماره ۵ از بخش «معرفی بخش ها و زبانه های اصلی»؛ محتویات هر سلول را می توانید در نوار فرمول مشاهده کنید و آن را ویرایش کنید.
سومین روش ویرایش سلول ها، استفاده از کلید F2 است. اگر این کلید را فشار دهید، سلول مورد نظر در حالت ویرایش قرار می گیرد.
 
 
اضافه کردن سطر و ستون
برای اضافه کردن سطر و ستون از زبانه Home و در بخش Cells بر روی گزینه Insert کلیک می کنیم. عبارت Insert Sheet Rows برای اضافه کردن سطر و عبارت Insert Sheet Columns برای اضافه کردن ستون به کار می رود.
 
 
حذف کردن سطر و ستون
برای حذف کردن سطر و ستون از زبانه Home و در بخش Cells بر روی گزینه Delete کلیک می کنیم. عبارت Delete Sheet Rows برای حذف کردن سطر و عبارت Delete Sheet Columns برای حذف کردن ستون به کار می رود.
 
 
توجه داشته باشید که در روش فوق، پس از حذف سلول ها، آدرس سطرها و ستون های بعدی تغییر می کنند. در صورتی که بخواهید فقط محتویات سطر یا ستون را حذف کنید اما خود سطر و ستون ها در جای خود باقی باشند، کافیست که آنها را انتخاب کرده و دکمه Delete از صفحه کلید را فشار دهید.
 
تغییر عرض ستون ها و ارتفاع سطرها
برای تغییر عرض ستون ها و ارتفاع سطرها می توانید از دو روش دستی و عددی استفاده کنید. در روش دستی شیوه کار به این صورت است که ابتدا ماوس را در مرز بین دو شماره سطر (یا دو حرف ستون) قرار دهید و سپس زمانی که اشاره گر ماوس به شکل علامت مثبت دیده شد، آن را به سمت بالا، پایین، چپ یا راست می کشید.
 
 
 
در روش عددی، ابتدا بر روی سطر یا ستون مورد نظر کلیک راست کنید. از گزینه های موجود، گزینه Row Height را برای تغییر سطر و یا گزینه Column Width را برای تغییر ستون انتخاب کنید. در هر دو حالت پنجره ای باز می شود که اندازه فعلی را نشان می دهد. می توانید اندازه جدید را که دقیق تر از حالت قبلی خواهد بود، وارد کنید.
 
 
ذخیره پرونده اکسل
در پایان این درس به شیوه ذخیره سازی یک پرونده می پردازیم.
برای ذخیره یک پرونده بر روی دکمه Office «گوشه بالا و سمت چپ» کلیک کنید و از پنجره باز شده، و با کلیک بر روی گزینه Save as مکانی که می خواهید پرونده مورد نظرتان را ذخیره کنید  را انتخاب کنید. (از گزینه های مقابل Save as، نخستین گزینه <Excel Workbook> را انتخاب کنید.)
از بخش File name نیز می توانید یک نام برای سند خود انتخاب کنید و در پایان گزینه Save را کلیک کنید.
 
توجه: کلیدهای میانبر ذخیره سازی در اکسل Ctrl+S در ویندوز و Cmd+S در مک هستند.
 
 


دیدگاه ها

سلام وبتون عالیه یه سوال داشتم: چطوری میشه اعداد رو بدون درگ کردن درج کرد مثلا میخوایم از یک تا سیصد هزار رو درج کنیم بدون درگ کردن؟ اصلا چنین چیزی امکان داره؟یا با کد نویسی میشه؟ مرسی منتظر جوابتون هستم
این که میشه همون درگ؟؟! درضمن نمیخواد به مغزتون اینقدر فشار بیارید خودم جوابشو پیدا کردم ماشاا.. اینجا همه پرو فسور تشریف دارننننننننننن
سلام یکی به من جواب بده ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه! مدیر سایت چرا جواب ندادین پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد از این همه وقت ک منتظر موندم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشتین زکریای راضی ابوعلی سینا گراهامبل فیساغورس ابوریحان بیرونی . . . . . پتروس فداکار . . من که خودم میدونستم بادرگ کردن هم میشه این کارو انجام داد بهتره سوالمو از اول با دقت بخونی احتمالا من نوشته بودم بدون درگ کردن اگر میخواستم درگ کنم خب مریض بودم بیام اینجا؟؟ در ضمن من نگفته بودم ک بگین کدوم راه بهتره پروفسور!
سلام سلول اول رو 1 بنویسید سلول پاینیش رو 1+آدرس سلول بالا بعد ctrl+shift+end رو بزنید توی نوار فرمول کلیک کرده و ctrl+enter را بزنید تا عددی که می خواید رو پیدا کنید و از اون به پایین رو با روش ctrl+shift+end انتخاب و بعد del بزنید اگه می خواید از حالت فرمول هم خارج بشه، ستون اعداد رو انتخاب و کپی و بعد پیست حالات value بکنید
سلام - خسته نباشید - یه سوال فنی داشتم - چرا توی اکسلم وقتی جدول میسازم مکان نمام.همون 4جهت کار نمیکنه؟؟؟ از این ستون به اون ستون نمیره ؟؟؟؟؟؟ تشکر
سلام وقتی میخوای با کلید های جهتی روی سلول ها حرکت کنی نباین قبلش با ماوس روی سلول دابل کلیک کرده باشی (روی سلول مورد نظرت فقط کلیک کن) بعد از اون از کلیدای جهتی میتونی استفاده کنی.امیدوارم منظورمو رسونده باشم.
باسلام من در اکسل ردف به ردیف شماره گذاری کردم نام هر نفر را جلو شمارش مینویسم تا بتوانمبر با شماره شخص را پیدا کنم اما هر یک روز دو روز هر نفر دو شماره کم میشه مثلا رضا اگر ۶۶۶۰ میشه ۶۶۵۸ البته چبزی پاک نمیشه لطفا کمک کنید با تشکر
با سلام خسته نباشید توی هر سلول اکسل چگونه میتوان کلمات رو در دو یا چند سطر نوشت؟ اینترو که میزنی میره سلول پایین اما میخوام تو یه سلول باشه! متشکرم
با سلام خسته نباشید چجوری میتونم تو هر سلول کلمات رو تو دویا چند خط بنویسم؟ وقتی اینتر میزنی میره سلول پایین اما میخوام تو یه سلول باشه! متشکرم
سلام خسته نباشید من یه لیست تو اکسل دارم و میخواستم یه مقداری از متن ها رو پاک کنم از سلول ها برای نمونه میخوام کلمه سریال رو از تمام اسم های زیر پاک کنم ایا شدنی هست؟ سریال اغماء سریال بایرام سریال حس سوم سریال خاک سرخ سریال طنز زندگی به شرط خنده سریال طنز پشت کنکوریها
در فایل اکسل مدنظر ستون /های یا سطر/های مورد رو انتخاب (هایلایت)کنید، سپس از طریق کلید میانبر ctrl+F(دکمه کنترل به همراه دکمه F) را همزمان بفشارید.سپس منو جستجو(Find) ظاهر می شود.در سربرگ دوم آن روی منو replace(جایگزین) کلیک کنید و در فیلد اول نام کامل سریالی که قصد تغیر آنرا دارید را بنویسید و در فیلد دوم نامی که می خواهید بعد از تغیر داشته باشید را وارد می کنید. مثال: فیلد اول:سریال اغماء فیلد دوم:اغماء یا بصورت کلی در فیلد اول کلمه سریال را بنویسید و در فیلد دوم از کاراکتری مثل دکمه (اسپیس یا فاصله)space استفاده کنید که در این صورت همه کلمات سریال در سطر و ستون های انتخابی حذف و بجای آن فاصله(اسپیس)نام قرار می گیرد. که مثال آن می شود: فیلد اول:سریال فیلد دوم: که بعد از تغیر ابتدا کاراکتر جایگزین و سپس نام نوشته می شود. مثال: فیلد اول: اغماء => = فاصله اغماء موفق باشید
با سلام و خسته نباشید یه سوال فوری داشتم تو اکسل چندتا ردیف دارم (حدودا هزارتا) حالا میخام در همه ردیفها مقادیر ماکزیمم با عدد صفر جایگزین بشن. مثلا تو ردیف اول مثلا بیشترین عدد سیزده هست ، به جای این عدد تو اون ردیف صفر گذاشته بشه و یا حذف بشه آیا چنین کاری تو اکسل شدنی هست؟ بینهایت ممنون میشم اگر جواب بدین مرسی
سلام خسته نباشید. میخواستم بپرسم چطور میتونم یک سلول رو به دو تا مثلث تقسیم کنم و در هر مثلث کلمه ای رو تایپ کنم. اگه میشه فوری جواب بدین شدیدا نیاز به جواب این سوال دارم.ممنون
سلام روی سلول راست کلیک کنید، format cell رو انتخاب کنید.توی سر برگ border، خط مورب رو انتخاب کنید. بعد از اون دو کلمه ای که میخواید در دو مثلث بنویسید رو نوشته، بینشون رو با Alt & Inter فاصله بندازید و با کمی تنظیم چپ چین و راست چین کلمه، اونها رو سر جای مناسب قرار بدید.
با سلام و خسته نباشید؛ من یکسری داده با تعداد بالا (15000شماره) در شیت ها مختلف دارم که در یک سطر قرار گرفته اند حال برای اینکه این سطرها رو بدون فاصله و پشت سرهم بیارم باید چکار کنم؟(از حالت Merge هم که استفاده میکنم داده ها پاک میشن). ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید؛با تشکر
سلام ابتدا باید ستون مورد نظر را های لایت نمائید(انتخاب نمایید). سپس کلید Ctrl+H را بزنید. سپس کارکتر مورد نظر را در باکس مربوط به جستجو درج نمائید. با زدن کلید Replace all تمامی کارکترهای مندرج در آن ستون حذف خواهد شد. موفق باشید. خدانگهدار
سلام و خسته نباشید علت حرکت نکردن روی خانه های اکسل با جهت های اشاره چیست؟؟ من با جهت های اشاره فقط صفحه اکسل را تکان میدهم ولی حرکتی از یک خانه به خانه ی دیگری صورت نمیگیرد. ممنونم
سلام من جدولی دارم که میخواهم هر سه سطر سه سطر یک سطر حساب بشه برای سورت کردن و ... راهی برای این کار وجود دارد تا سطرها لینک بشن یا چیز دیگه که بهم نریزه ؟
سلام من میخوام یه سلول از یه سطر رو بزرگ کنم عرض و طولش رو. اما نمیشه. یعنی کل اون سطر یا ستون بزرگ میشه. فونتمم نمیخوام تغییر بدم ها فقط اون مربع سلول رو میخوام بزرگ تر شه. چیکار باید کنم؟
سلام من برای سالهای مختلف امار باران روزانه را دارم هر سال از دوازده ستون (ماه) و 31 سطر (روز) تشکیل شده متاسفانه برخی سالها برای روزهایی وه در 12 ماه باران نداشته سطری اختصاص نداده و من قصد دارم برای آنها سطری با مقادیر صفر قرار بدم باید چطور اینکار را بکنم چون حجم داد ها وحشتناک بالاست و بصورت دستی با گزینه insert واقعا زمانبر هستش مثال داده ها به صور زیر است: فروردین اردیبهشت خرداد ............ بهمن اسفند 1 2 7 13 22 25 26 30 31 2 6 11 29 31 . . .
با سلام و تشکر از مطالبتون من یک سوال دارم چطور میشه اعداد واقع در سلول های تکی رو به سلول های مرج شده کپی کرد؟ وقتی این کار رو میکنم پیام میده که نمیشه چون سلول ها مثل هم نیستند و اگه کپی کنه سلول ها رو از حالت مرج خارج میکنه ممنون
سلام من قبلا وقتی کلید راست و چپ و بالا پایین کیبورد رو که میزدم ب سلول بعد منتقل می شدم ولی الان فقط صفحه به حرکت در میاد ولی به سلول بعد منتقل نمیشم. حتی شیفت رو هم که میگیرم و کلید راست و چپ رو میزنم باز هم صفحه تکون میخوره و سلول ها انتخاب نمیشن. ممنون میشم راهنماییم کنین
سلام همگی خسته نباشید .می خواستم بدونم اگه در یک سلول عددی را وارد کردیم و می خواهیم همان عدد در sheetدیگری یا در یک Excelدر سلول مورد نظر نوشته شود امکان پذیر است ؟ چطوری؟
با سلام. می خواستم بدونم برای یک منحنی ترسیم شده در EXEL میشه تابع پیدا کرد؟ و اینکه بخواهیم شیب خود منحنی رو پیدا کنیم یعنی تابع منحنی رو بدونیم از روی اون تابع شیب منحنی رو بدست بیاریم چیکار باید بکنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
آقای مهندس سلام از پاسخ های شما بسیار متشکرم 1- آقای مهندس سوال! در یک ستون چگونه فرمولی بنویسم که هر دفعه بطور خودکار اخرین سلول را از اولین سلول کسر کند و در سلول مورد نظر ثبت نماید؟ برای مثال ستون A. از a1 تا a10 اختلاف سلول a2 با a1 و اگر در سلول a3 عددی بود اختلاف انرا با a1 و تا آخر (تا a10) در سلول a11 بنویسد؟ با هر بار اضافه شدن فقط اختلاف آخرین سلول را با اولین سلول در a11 بنویسد؟ و همچنین این عدد را به اولین سلول شیت بعد منتقل نماید.
سلا م وقت بخیر دو تا سوال داشتم 1- چجوری مستونم ستونی رو که میخوام هاید کنم ؟ 2- چجوری میشه فرمولی که واسه ردیف اول نوشتم و تا پایین جدولم اعمال کنم یعنی تو یه ستون فرموله تکرار بشه ؟
با عرض سلام و احترام خدمت مدیریت محترم؛ در اکسل چطوری می توان کلید پاسخنامه 4 گزینه ساخت؟ بطور مثال : اگر گزینه الف درست بود نتیجه درست را به مانشان دهید و دیگر گزینه های ب ج د را دیگر قبول نکند. تا به آخر . و یا اگر در سوال 2 گزینه د درست بود دیگر گزینه ها را صفر کند و نتیجه درست را به ما نشان دهد. با تشکر و سپاس
سلام خسته نباشید فرمی رو در اکسل در یک سیستم طراحی کردم ولی متاسفانه وقتی اون فایل اکسل رو در سیستم دیگه میخوام استفاده کنم بهم ریختگی عجیبی داره مثلا فرمی که در یک صفحه جا میشده الان تو 3تا برگه جا شده و در قسمت پرینت پریویوجوری دیگه پرینت میگیریه لطفا راهنماییم کنید

اضافه کردن دیدگاه جدید

  

Xتبلیغات